ISTEN VÁR RÁD!!!

"Te pedig most állj meg, hogy elmondjam neked az Isten beszédét" (1. Sám. 9.)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szeretettel teszem közzé Ördögh Endre lelkésztestvérem - valóban szép és igényes - oldalát.

http://ordogbandi.co.cc/

Ezek keresztül is lehet ismerkedni a vasárnapi szolgálatokat végző vendégünkkel. 

Az életéről írt sorokat itt is közzéteszem:

"1969. február 23-án születtem Budapesten. Középiskolai tanulmányaimat a Pannonhalmi Bencés Gimnáziumban végeztem el 1987-ben. Érettségi után az ELTE Bölcsészettudományi Karának történelem-latin szakára jelentkeztem. Mivel felvételemet a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemre irányították át, ideiglenesen várni kívántam az egyetem elkezdésével. Így az 1987-88-as tanévben képesítés nélküli pedagógusként dolgoztam. Ebben a tanévben ért döntéssé az az évek óta formálódó indíttatás, mely végül is meghatározta pályámat: beadtam jelentkezésemet az Evangélikus Teológiai Akadémiára. A sikeres felvételi után 1988-89-ben sorkatonai szolgálatot teljesítettem.

Az 1989-90-es tanévben kezdtem meg teológiai tanulmányaimat, amelynek ideje alatt folytattam a versenyszerű sportot: a kosárlabda NB II. Keleti Csoportjában játszó Ferencvárosi Vasutas játékosa voltam. A záró szigorlat megállása után 1993. július 3-án Szebik Imre püspök úr szentelt lelkésszé, majd pedig küldött ki 1993. augusztus 15-i hatállyal Bakonyszentlászló-Bakonytamási-Zirc gyülekezeteibe segédlelkészi szolgálatra. A lelkészképesítő vizsga letételét követően ugyanezen gyülekezetek lelkészükké választottak. Segéd- ill. gyülekezeti lelkészi szolgálatom ideje alatt 1993. december 1-től kezdve folyamatosan voltak helyettes lelkészi megbízásaim, így gyakorlatilag a megye északkeleti részének mindegyik gyülekezetében – Sikátorban, Veszprémvarsányban, Lovászpatonán, Nagydémen, Vanyolán és Csóton – végeztem szolgálatot. Az aktív sportolás eközben sem szakadt félbe, a 2007-2008-as szezonig a megyei III. osztályú Bakonyszentlászlói SE igazolt labdarúgója voltam.

A gyülekezeti szolgálat mellett az egyházi élet számos más területén is megtaláltak a megbizatások. Kántorképzés, liturgiai és lelkészképesítő bizottsági munka, országos lelkészi munkaközösség, egyházkormányzás, zsinat: mindezekben választó, küldő gyülekezetek, testületek bizalmát élvezhettem és igyekeztem megfelelni az elvárásoknak. Dátum és megbizatás szerint így nézett ki mindez :1992-2008: Kántorképző Intézet, tanfolyamlelkész, ének-, harmónium és orgonaoktató, 2004-től tanfolyamvezető; 1998-2008: Ágendaszerkesztő és Liturgiai Bizottsági tagja; 2000-2008: Lelkészi Munkaközösségek Országos Szövetségének elnöke, a Zsinat hivatalbóli tagja, a Nyugati (Dunántúli) Egyházkerület Lelkészképesítő Vizsgabizottságának tagja, A győri Péterfy Sándor Evangélikus Oktatási Központ Igazgatótanácsának tagja, az Ösztöndíj Bizottság tagja; 2003-2008: a Veszprémi Evangélikus Egyházmegye esperese.

A közéleti szerepvállalás is helyet kapott ez idő alatt. Bakonyszentlászlón 1998 és 2008 között önkormányzati képviselő voltam (2002-2006 között a Pénzügyi Bizottság elnöke), 2004-től 2008-ig a Veszprém Megyei Közgyűlés Bűnmegelőzési és Közbiztonsági Bizottságában dolgoztam.

Magánélti válságom miatt 2008 tavaszán úgy döntöttem, hogy lemondok bakonyszentlászlói lelkészi állásomról, az ehhez kapcsolódó, illetve ezekből fakadó egyházmegyei és egyházkerületi tisztségeimről, és a lakóhelyemhez kötődő közéleti feladatokról. Ezen túl az egyházvezetés határozott akaratának eleget téve szolgálatom összes többi területéről is távoztam. 2008. július 15-ig a Sarepta Budai Szeretetotthonban szellemi és testi fogyatékosok ápolójaként és lelkigondozóként dolgoztam. Időközben beadott pályázatom kedvező elbírálását követően 2008. július 1. óta a Péteri Evangélikus Egyházközség lelkésze vagyok.

2008. október 22-én kötöttem házasságot Hoffmann Ágnes hegedűművész-tanárral, gyermekünk, Anna Rebeka 2009. július 18-án született."

komment

süti beállítások módosítása