ISTEN VÁR RÁD!!!

"Te pedig most állj meg, hogy elmondjam neked az Isten beszédét" (1. Sám. 9.)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31


1. Március 18. - 19. között Piliscsabán voltam a missziói lelkészek  konferenciáján, mint a Nyugat - Békési Egyházmegye missziói felelőse.
Erről az alkalomról egy körlevélben számoltam be lelkésztársaimnak, s most veletek  ismegosztok néhány olyan gondolatot, amely a mi közösségünket érinti. (Hozzá is tettem, meg el is vettem):
35 -en voltunk együtt az ország minden részéből, Szeverényi János missziói lelkész,  Dr. Fabiny Tamás és Gáncs Péter püspökök vezetésével. + kórház és börtön lelkészek, iszákos mentő misszió, férfi, női és cigány misszió munkatársai.Nagyon tartalmas volt ez a két nap, sok olyan ötletet hallottam, amivel még intenzívebbé lehet tenni a gyülekezetünk életét. Két nap alatt újra átgondoltam a missziói stratégiánkat, s arra jutottam, hogy - apróbb változtatásokkal - az  eddigi úton kell tovább mennünk. (Egy fontos dolgon változtatni kell, de ez nem alkalom vagy szervezés kérdése, inkább háttér és lelkiség változás - de erről majd legközelebb.)

- A missziót először belülről kell elkezdeni. Erősíteni kell a belső magot.  (Ezt tesszük a sok régi és új gyülekezeti alkalommal.)
 - Sokkal többet kell áldozni igényes keresztény könnyűzenére, legalább annyit, mint amennyit komoly zenére áldoz egyházunk. Helyi szinten még több ilyen alkalom kell, sőt az Immanuel zenekar tagjait más missziói ágakba is be szeretném vonni.  - "Kilépés a hangszerek mögül" - erről már velük is leveleztem korábban.

 - Kövek helyett élő kövekbe kell fektetni. (felújítás helyett /mellett missziói alkalmak támogatása.)

 - Elveszett nemzedék megkeresése: Jelenleg 15.000 diák jár az országban evangélikus iskoláinkban, ebből k.b. 5.000 evangélikus.
Évente 1.000 fiatal ballag el. Hol jelennek meg a gyülekezetben? Ráadásul 15 éve jönnek ki diákok..... Mivel van iskolánk, felelősségünk is van. A fiatalok beépülés a gyülekezetbe elsősorban nem az iskola felelőssége - az ő feladatuk a minél igényesebb oktatási színvonal biztosítása - nekünk, a gyülekezetnek kell egy nyitott kapuval várni a fiatalokat.Ez a terület, reménység szerint, most kezd felfrissülni. (Természetesen az iskola lehetősége és felelőssége is megvan, hiszen nagyon sokat segíthetnek a megfelelő hangulatú hittanórák és áhítatok. Ebből a szempontból is fontos lesz megnézni az első olyan év tapasztalatait, amikor már iskolalelkész szolgált az iskolában, s ennek tükrében levonni a konzekvenciákat a jövőre nézve. Hogyan tovább? Miben kell változtatni? Miben értünk el eredményeket a misszió szempontjából? Milyen segítséget tud nyújtani a gyülekezet? stb. stb.)

  - A "gyülekezet osztódás" is  fontos lehet, helyben lakó lelkésszel. (Szerintem nálunk Rákóczitelepen kellene ezt megoldani és ott egy helyben lakó lelkésszel még intenzívebb munkába kezdeni. Többen elmondták, hogy nagyot lendít egy helyben lakó lelkész.)

Kicsit kitekintva az egyházmegye szintjére:
A nyugat - békési modellt így fogalmaztam meg:
Nem újabb megyei csendesnapok szervezése a fontos - van sok országos és kerületi. Inkább a gyülekezeti missziók erősítése. (Így mentünk a zenekarunkkal tavaly Telekgerendásra és Pusztaföldvárra, idén pedig Nagyszénásra.)
Ebben segítség az Immanuel DVD.
A lelkészek erősítése is nagyon fontos, - szerintem a legfontosabb - hiszen a valódi misszió a hétköznapokban a gyülekezetekben folyik.
Mivel területileg a mi egyházmegyénk a legkisebb - máshol  nem ritka, hogy 120 kilométerre van két gyülekezet, - nálunk oldható meg a legjobban az átjárás.
A kapcsolatok erősítését segíti, hogy a nyári gitár és a sport táborunkba is várunk a kisebb gyülekezetekből fiatalokat.
(Nem nagyképűségből írom, de ebben a misszióban az orosházi gyülekezet tényleg szeretne motor lenni a megyében! (Én is, amúgy minek vagyok missziói lelkész? ) Segíteni, mozgatni és erősíteni kell minden missziói alkalmat, természetesen elsősorban ott, ahol erre szükség van, vagy a lelkésztől jelzés érkezik.)
Ezt hívják  - eddig nem tudtad, de ma megtudtam - oázis modellnek.

2. Ne felejtsétek: Pénteken 17.00. órakor Bibliaiskola!!!!!!!

3 komment

süti beállítások módosítása